ویترین نمایش آثار طراحان بسته بندی ایران | بسته ها

ویـترین نـمایش آثــار طــراحان بستـه‌بنـــدی ایــــران

Share your work and let others know about your abilities!
Menu

کاهش گازهای گلخانه‌ای و حمل و نقل آسان با ایده‌ی بسته بندی برند ۲۰

کاهش گازهای گلخانه‌ای و حمل و نقل آسان با بسته بندی کانسپت برند ۲۰

 زمانی که ما در مورد محصولی فکر می‌کنیم، شاید ندانیم که آن محصول چه مراحلی را طی کرده است ، در واقع از زمانی که در کارخانه تولید شده تا زمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد تحت چه فشارهایی بوده است.

ما گاه فراموش می‌کنیم که افرادی محصول را بسته بندی ، کارتونینگ و سپس آن را به کامیون حمل بار و یا حتی به کانتینری که برای سفر به سوخت زیادی نیاز دارد،‌ منتقل می‌کنند. Mirjam de Bruijn  می‌خواهد این مراحل را با کانسپت برند ۲۰ بازنگری کند.

 

 

این پروژه با یک ایده ساده شروع شد:

اگر ۸۰ درصد محصولات شوینده را آب تشکیل می‌دهد، پس بیاید آب را از مواد اولیه کالا حذف کرده و متریال فشرده آن را حمل کنیم !؟

طبیعتاً کاهش مقدار آب از محصولات شوینده باعث حمل و نقل آسان تر، بار سبکتر و سوخت کمتر می‌شود. علاوه بر آن ، این بدین معناست که CO2 کمتری خارج می‌شود. گازهای ترکیبی توسط زمین، دریا و هوا ۱۷ درصد از کل گازهای گلخانه ای در جهان هستند و بدین خاطر کاهش این امر، یک مسئله مهم برای طراحان بسته بندی است.

 

 

برند ۲۰ سه محصول دارد : قرص ظرفشویی، شامپو، شوینده چندمنظوره.

شوینده های چند منظوره به شکل پودرهای فشرده هستند اما شامپو و قرص ظرفشویی به شکل پلت های ( قرص های) فشرده هستند. شما به راحتی می‌توانید از یک بطری استفاده کنید و یک قرص شامپو رو با مقداری آب حل کرده و استفاده کنید. این محصول در بسته بندی مقوایی تجدیدپذیر بسته بندی می‌شود و در واقع برنده اصلی این ماجرا ، بطری طراحی شده است که یکبار مصرف نبوده و قابلیت استفاده چند باره را دارد.  نوع ارائه دیزاین برند ۲۰ اشاره ای غیر مستقیم به این موضوع دارد که در آینده فقط پرکردن محصول مهم نیست بلکه برنده شدن آن نیز مهم است .

 

 

 

 

این دیزاینر به تازگی از دانشگاه Design Academy of Eindhoven   فارغ التحصیل شده و در واقع این پروژه بخشی از پایان نامه او بوده است. نگاه انتقادی او از هر نظر ( دیزاین، چالش، مصرف کننده، تولید کننده و ...) مورد تقدیر است. برند ۲۰ یک مفهوم کاملا مفید است که هم مصرف کننده و هم تولید کننده می‌تواند به راحتی از آن بهره ببرد.

 

 

 

 

برای خریداران دوستدار محیط زیست شعار: فقط آب اضافه کن ، قطعا می‌تواند مفید ترین جمله ای باشد که آنها را ترغیب می‌کند که با این کار به کاهش گاز CO2 کمک می‌کنند.

 

 

 

 

  ترجمه: سید مصطفی سید ابراهیمی

ترجمه شده از: http://www.thedieline.com

بازنشر در