ویترین نمایش آثار طراحان بسته بندی ایران | بسته ها

ویـترین نـمایش آثــار طــراحان بستـه‌بنـــدی ایــــران

Share your work and let others know about your abilities!
Menu

پروژه : Words of Welcome

 

پروژه : Words of Welcome

بسته بندی های آموزشی برای پناهندگان سوری در آلمان

آژانس خلاقیت : DDB Berlin & MediaMonks Amsterdam

نوع : پروژه ای برای یک هدف خوب

سفارش دهنده : Berliner Stadtmission

کشور: آلمان

نوع کالا : مصرف روزانه

نوع چاپ : Flexography

چالش:

آلمان میزبان بیش از یک میلیون پناهنده سوری میباشد. پناهجویان با چالش های بسیاری طرف هستند مانند : ندانستن زبان آلمانی یا انگلیسی. ندانستن زبان، ارتباط آنها با مسئولین پناهگاه ها و مردم را دشوار می سازد و دولت آلمان باور دارد ارتباطات عمومی برای یاری بهتر ضروریست.

ایده :

کلام خوش آمدید یک کانسپت طراحی میباشد که هر کمک مالی تبدیل به یک کلمه به زبان آلمانی می شود. ما همراه با کارشناسان زبان ، یک سیستم آوایی ترکیب عربی و آلمانی( مانند فینگلیش فارسی) درست کردیم. در حقیقت کلمات آلمانی با حروف عربی نوشته شده اند و بدین وسیله دایره لغات پناهندگان افزایش می یابد و این سیستم با تکرار گسترش پیدا میکند.

شرایط:

برای رسیدن به هدف میبایست هزینه ها و تدارکات را به حداقل می رساندیم . این ایده به سوری ها کمک میکند تا دایره اطلاعات خود از زبان آلمانی را بالا ببرند اما برای شروع ما به نیروهای داوطلب نیز در اردوگاه های مهاجران نیاز داشتیم. تمرکز ما ابتدا به ۲۸کلمه ابتدایی زبان آلمانی بود که شامل نیاز های روزمره آن ها بود و ما محصولات را با صحبت های متعدد با پناه جویان متناسب با نیاز اغلب آنها انتخاب کردیم. کلمات به سه زبان عربی، فارسی و اردو بر روی لیبل های رولی نوشته شدند که همه به یادگیری زبان کمک میکنند. لیبل ها با ۷رنگ مختلف برای دسته بندی محصولات مختلف مانند: پزشکی، غذایی، کودک و ... طراحی شدند و محصولات شامل حوله های بهداشتی، شامپو، چسب زخم، خمیردندان، باتری ، آب و ... بودند. این ایده برای برند های دیگر نیز ممکن است جذاب باشد و آنها نیز برای کمک به پناهندگان، این ایده را در برند های خود بسط دهند.

 

 

ترجمه از وب سایت : www.packagingoftheworld.com

ترجمه : یکتا جبلی

 

 

بازنشر در